http://www.klinikavip.pl/leczenie-uzaleznien/osrodki-odwykowe / /

Wpisy

Niemowlęta otyłe
Niemowlęta otyłe mają wygląd nalany, skórę błyszczącą tkanka...
CHOROBOWOŚĆ I UMIERALNOŚĆ
Chorobowość i umieralność wykazują wysokie wartości w wieku...
Kościół a antykoncepcja – dalszy ciąg
W krajach protestanckich proces ten dokonuje się szybciej, jako że sama...
ZMIANY W TARCZY NERWU WZROKOWEGO I W DROGACH WZROKOWYCH
Wiele leków wykazuje działanie niepożądane lub toksyczne na wyższe...
Typologią pawłowowska
Nad typologią pawłowowską, nie ukończoną przez twórcę, pracowali...
ROZWÓJ CZŁOWIEKA A INTENSYWNOŚĆ ŻYCIA
Inny paradoks powstaje wówczas, gdy uświadomimy sobie, że czynnikiem...

TESTY INTELIGENCJI

Ponieważ niekiedy zachodzi potrzeba określenia w sposób obiektywny i wymierny stopnia rozwoju umysłowego dziecka w celu przekonania się, czy istnieje u dziecka opóźnienie jego rozwoju intelektualnego, podajemy najczęściej w praktyce używany test do ustalenia stopnia inteligencji według Bineta-Simona. Bada on przede wszystkim spostrzegawczość oraz umiejętność syntezy i analizy. Nadaje się do badania dzieci od 3 do 16 lat i często służy do klasyfikowania dzieci do szkół specjalnych. Stopień rozwoju inteligencji określamy obliczając tzw. iloraz inteligencji. Oblicza się go w ten sposób, że wiek inteligencji dzieli się przez wiek życia, np. dziecko 5-letnie rozwiązuje zaledwie testy przeznaczone dla 3 roku życia, iloraz więc jego inteligencji wynosi 3/s, czyli -0,6. Zwykle w praktyce podaje się iloraz ten pomnożony przez 1-0-0. Iloraz inteligencji powyżej 11-0 znamionuje wyższą inteligencję, od 9-0 do 11-0 — średnią, 7-0—8-0 stanowi linię graniczną upośledzenia umysłowego, poniżej 7-0 dowodzi upośledzenia umysłowego. Istnieje wiele innych testów (Gesella, Junga, Rohischacha, testy liczbowe, zabawowe itp.), które zależnie od swego charakteru służą do ustalenia typu osobowości, kompleksów, oceny przystosowania społecznego, uzdolnień itp.

Określanie stopnia inteligencji według testów nie jest dokładne, zwłaszcza jeśli wykonywane jest jednorazowo i przez osobę nie znającą dziecka, dlatego wnioski z wyników badania testami należy wyciągać bardzo ostrożnie i tylko w łączności z całością badania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Categories